Snart september...

Alltså OJ vad tiden går fort nu!! Det har redan gått 3 veckor sedan man började jobba igen och snart är det september... nyp mig i armen eller något men kan någon svara på vart tiden tog vägen?! 
 
Och det var minst lika längesen jag kikade in här känns det som. Ni får ursäkta (än en gång!) för det, och jag har återigen ingen bra ursäkt till den obefintliga uppdateringen...
 
 
Men hur som, nu sitter jag vid datorn och samlar lite tankar. 
Först och främst, vi vann EM-guld igår!! Och lag-silver i fredags :D :D :D det är helt osannolikt bra vad Sverige har levererat detta mästerskap! Stor stor eloge till Peder, Allan och deras team. Ni är sådana förebilder för denna sport så jag vet inte vad.
 
Och till alla andra representanter i mästerskapet, tack för fantastisk sport på hög nivå och för att ni för ridsport framåt och visar hela landet hur stor sporten egentligen är. Magkänslan säger att det ändå är på rätt väg, jag vill tro att sporten blir mer accepterad av populationen. 
Dock blir kan rätt besviken av den här artikeln dagen efter EM-guld på hemmaplan... Vart är bilden på första-sidan?! 
 
 
 
Aja.. För egen del rullar det på bra. Chicca känns äntligen fräsch igen efter ännu lite kontroller av sin ryggkota som strular för henne... Nu rids hon för fullt igen men med lite andra upplägg för att försöka stärka upp henne ännu mer kring sitt "problem-område". Jag känner att jag vill ge henne lång tid nu, denna säsongen är ändå snart förbi så det finns inget att skynda till. Kanske att vi åker ut på några starter senare i höst för att "rasta av oss" lite och känna på formen inför vinter-arbetet, men just nu ligger fokus på att träna träna träna. 
 
Ponnyn funkar fint, utvecklas framåt för varje vecka och är riktigt trevlig! En fin ponny det där, lite känslig i hanteringen men samtidigt nyfiken och social. Kommer nog ge hela sitt hjärta till en liten ryttare den dagen han hittar hem och känner sig trygg i sin omgivning. 
 
 
Och lilla fölis, som nu också fått ett namn Trash Can växer så det knakar. Ja, namnet kanske inte är det vackraste men vi ville hänga kvar på återvinnings-temat från stoet och vi fastnade för detta. Det liksom passar honom, och om man inte tänker på vad det betyder så tycker jag ändå det låter rätt fräckt.
Vår lilla Trash var dessutom på fölbedömning i lördags där både han och Recycle skötte sig strålande. :D
 
 
Till sist har vi lilla Doris, som ännu är på bete men som kommer hem på nu på lördag. Äntligen!! Saknar henne och längtar så mycket efter hon kommer hem nu. Tänker på henne varenda dag jag går förbi hennes box och läser namnet på skylten, att nu är det bara 5 dagar kvar tills hon står där. Ska bli spännande att sätta igång henne igen och känna hur hon känns nu efter sommarvilan. Planen är att hon ska befästa grundridningen än mer nu under hösten och även hoppas in så småningom. Jag brukar ha som slut-uppgift för året som 3,5-åring att hoppa en bana på 5 hinder ca 30cm i klubbens ridhus. Då har man tränat på det mesta - åka transport, rida på annat ställe, att start/stopp och styrning fungerar, springa mellan två hinderstöd och hoppa över det som ligger där emellan oavsett om det är en bom, grind eller vattenmatta. Om det fungerar så känns det som ett bra utgångsläge inför kommande år. 
 
 

Nehe, nu är kaffet slut och hästarna vill ha kvällsmat. Vi hörs snart igen och då hoppas jag ha lite andra roliga nyheter att berätta för er :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON