Film från i lördags!

Här kommer film från lördagens hoppning med Chicca. Tycker hon känns fin och vi rullade över en bana blandat mellan 110-125 ungefär.
Har överlag en jämn rytm och tempo... Sedan tappar vi lite bärighet och energi bakifrån ibland vilket ger en stark häst, främst i slutet av ridpasset... Får inte bli missnöjd då utan helt enkelt acceptera att vi inte är i 100 form än efter hur förutsättningarna är för ridning detta halvår, och att detta kanske är hennes 4e mer riktiga hoppass sedan augusti så klart att all styrka inte än finns helt och hållet där...
 
Men tycker ändå vi är på god väg och om några veckor efter mera arbete och hoppning är känslan förhoppningsvis än bättre :D
 
 

Kommentarer
Ellen

Ser väldigt trevligt ut Henny! :)

2017-02-13 @ 18:12:30
URL: http://ellenshorselife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON