Summan från sadelprovning i lördags

I lördags kväll var jag med Chicca hos Amanda för att testa lite olika sadlar, och vad vi mest kom fram till var att min häst inte är den enklaste att hitta en sadel till som passar 110%. Hon är ganska bred vid sin manke och dagens "sportiga" sadlar är ju ganska smala just där för att öka ryttarens komfort och känsla till hästen...
 
 
Vi kunde tyvärr inte hitta den där perfekta sadeln just den här dagen, så jag kommer helt enkelt fortsätta rida i min butet ett tag till och istället återkomma om ett tag och hoppas på att Amanda har lite nya och andra sadlar hemma på lager. Min sadel ligger inte dåligt på Chicca, men vi båda skulle önska lite mer plats just vid manken på bredden... Så förhoppningsvis har vi en ny sadel lite senare i år helt enkelt istället :D
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON