Föl!

Jag har missat att uppdatera er om att vi äntligen har fått föl :D:D 
I lördags kväll på det 331:a dygnet av dräktigheten så föddes en liten hingst hemma hos oss e: Bravour. Han är busig som rackans men så oerhört söt! Ja jag är helt kär hehe :D vår första egna uppfödning så det är minst sagt något speciellt!
 
Recycle sköter sig exemplariskt och är en helt fantastisk mamma 
 
 
Precis nyfödd! ca 45 minuter gammal. 
 
 
 
Första morgonen, ett halvt dygn gammal ungefär! 
 
 
 
2 dagar gammal och någon av de första turerna i paddocken. 
Han har en liten häftig teckning på vänster fram, vet inte riktigt vad det kommer bli av den när fölpälsen är borta och hans riktiga färg kommer fram. Men för min del får det gärna vara kvar så som det är nu, lite coolt tycker jag!
 
Han har ännu inte fått något namn men förhoppningsvis kommer vi fram till något snart.. Vi är lite inne på "återvinnings-tema" eftersom hans mamma heter Recycle. Än så länge kallas han Fölis och Rallyräkan, och det passar rätt bra tycker jag! hehe 
 

Kommentarer
Anna

Så söt 😍 Spännande att följa denna fina kille!
Så fin Recycle ser ut att vara i kroppen efter fölning! Grattis och lycka till 👍

2017-06-08 @ 10:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON