Helgen som varit

Då var det måndag igen och jag ska strax få i mig lite käk innan jag ska iväg och rida för kvällen...
 
 
Tänkte berätta lite om helgen som varit, främst lördagens tävling :D det blev en riktigt lång dag utanför Mantorp med mycket starter... Jag och Chicca hoppade en 110 och en 120 med okej känsla och resultat. 
I 110 var vi dubbelt felfria men med en sämre känsla. Chicca har alltid varit lite spänd i början på säsongen, vilket har blivit bättre med åren såklart, men efter ett tävlingsuppehåll sedan augusti var det rätt påtagligt igen. Hoppar inte igenom sin kropp utan mest viker in benen och kollar på allt runtomkring...
 
I 120n däremot var det andra puckar och hon bjöd på en mycket bättre känsla! Är jättenöjd med den rundan men tyvärr rev vi första (!!) hindret... Såå surt! Jag väntade mig inte en så "laddad" häst utan mer en lite tittig häst och att jag skulle få rida på fram till hindret, så när hon sög tag i hindret vid anridningen var jag inte riktigt med på det utan vi kom lite för nära istället och touchade frambommen lite fint på oxern så den rullade ner... Önskar jag hade varit bättre förberedd på det och inte tänkt att jag skulle behöva "rida på" för att komma fram.. Men men, jag är inget proffs och nu har jag lärt mig av det här också.  Resten av rundan gick finfint så det kändes bra :D
 
Efteråt väntade en tröttsam bilfärd hem i snöovädret var vi hemma och lastade ur igen kl 22:10 , skööönt!
 
 
I söndags blev det lite stallmys på morgonen och sedan for vi iväg till min syster för kalas! Alltid så härligt när man ses alla i familjen, det händer ju inte så ofta nu för tiden när alla bor på sitt håll och har egna liv.
 
Väl hemma väntade rid-jobb för min del så jag var iväg hela eftermiddagen och kvällen, kom hem ca kl 21:30 och då hamnade jag i soffan med lite chips innan sängen kallade! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON