Lugnare period väntar

God kväll på er fina läsare :D ni ska veta hur förvånad och minst lika glad jag blir för varje gång jag loggar in på bloggen och ser att ni tappra läsare är inne har varenda dag! hehe det ger mig allt lite dåligt samvete för så dålig uppdatering, men min blogg är mer en vecko/månads-uppdatering än flera inlägg varje dag. Så ni får leva med det helt enkelt!
 
 
Det börjar närma sig december och livet har lugnat sig lite.. Jag har gjort årets sista tävling och årets sista utbildningshäst i stallet lämnade i söndags. På fredag flyttar ponnyn till sitt nya hem och sedan blir det lugnt ändå fram till jul innan det flyttar in en ny (gammal?) häst i stallet och träningen drar igång ordentligt igen inför nästa säsong :D 
 
 
Det är något speciellt med den här tiden varje år. Vissa blir deprimerade av mörkret och tycker bara det är jobbigt, men jag tycker det är rätt skönt med att det blir mörkt tidigt så man på något sätt lurar in kroppen från stallet lite tidigare om kvällarna än vanligt, så man hinner ta det lite lugnt också och njuta av lite tid i soffan hehe. Dessutom bara älskar jag julen och är så glad över att jag hinner med att njuta av den också haha ;) 
 
 
Läget med mina hästar är bra. Chicca hålls igång och det känns ändå som om vi tar oss ett steg längre fram i utvecklingen hela tiden. Ridningen blir mer jämn och vi blir mera samspelta i markarbetet efter varje ridpass. Under själva ridpasset känns det dock inte strålande men varje gång vi joggar av så känns det som om jag har en finare och finare häst under mig för varje ridpass. Så något gott måste ju ridpassen föra med sig även om vi under stundens hårdaste arbete får kämpa lite! 
Doris är nästan stallets mest lysande stjärna ändå just nu och utvecklas som bara den. Vi har hoppat våra första språng tillsammans :D hehe. Härlig känsla det där när man får vara med om allt från början! Tanken är att hon ska gå några ridpass till, cirka en-två veckor in i december, och sedan väntas lite jullov för hennes del.
 
 
Vi hörs snart igen och då har jag lite roliga nyheter att berätta för er :D  ha de så bra så länge!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON