Oktober

Då var det oktober och ännu mera höst.. Men om vädret fortsätter som det varit de senaste veckorna så lär hösten bli helt fantastisk :D
 
Helgen har spenderats dels på hästryggen och dels hemma i lägenheten... Vi håller på att rita hus (ja ni läste rätt!!) hehe. Det var det jag nämnde om "roliga nyheter" sist jag uppdaterade här.. Jag och Linus har köpt mark av kommunen bredvid mina föräldrars gård, så vi ska bli landet-bor utanför Sävsjö vi också och alltså bygga vårt helt egna hus. Jätteroligt såklart och det ska bli sååå skönt att bo på ett och samma ställe där allt finns samlat! Längtar så jag spricker tills allt är klart och vi har flyttat in, och vi som inte ens har börjat än.... det kommer bli en lång väntan ;)
 
 
Hästarna funkar annars väldigt fint, Doris är för tillfället stallets stjärna som utvecklas i raketfart! Vi har i veckan travat över vår första bom och nu framöver väntar lite arbete med styrövningar i en bana över bommar mellan två hinderstöd eller infångare. Tänk vad lite sommarbete och vila gör gott för de unga hästarna! 
 
Chicca fick åka med till Aneby förra helgen och hoppa en klass. Hon har fram tills dess känts väldigt fin, där på tävlingen var hon dock platsens lyckligaste häst och nu veckan efter har vi haft stora svårigheter med att hitta koncentrationen igen med fokus på arbete... Hon verkar leva kvar i någon slags lycko-bubbla efter sin dag i Aneby! hehe. Är glad att jag valde åka ut med henne lite nu i höst, så vi mildrar denna lycka tills våren. Närmast får hon åka till Jönköping om två veckor och hoppa en 110-klass. 
 
Ponnyn var och drog ut två vargtänder i fredags så nu blir det några lugna dagar för honom utan bett, och så fort han är igång igen så kommer han läggas ut på annons. Så håll utkik på hästnet ni som letar efter en trevlig d-ponny!
 
 
Med företaget rullar det på bra. I helgen mötte jag bland annat en ny bekantskap, en jättetrevlig 3årig valack, och om en vecka flyttar det in en 2åring i stallet för inridning. Skoj skoj :D
 
Nu ska jag hoppa till soffan och kolla på Beck innan sängen väntar... ha de bäst så hörs vi snart igen!
 
 
Vår lilla Trash Can som växer och blir gråare för var dag, som jag tycker om denna hästen. Känns något riktigt speciellt med en egen uppfödd häst vill jag lova er..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


HEJ! Jag heter Henny Vinlöf och är 24 år. Här på min blogg kommer du kunna läsa om mitt liv med hästar. Till vardags håller jag till i Jönköping där jag studerar på tekniska högskolan.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Kontakt: [email protected] Instagram: hennyvinlof
Youtube: hennyvinlof
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::



DESIGN GJORD AV: ALICIA OLOFSSON